Warning: file_get_contents(): SSL operation failed with code 1. OpenSSL Error messages: error:1416F086:SSL routines:tls_process_server_certificate:certificate verify failed in /home/server671027/ftp/wp-content/themes/thun/single.php on line 15
Warning: file_get_contents(): Failed to enable crypto in /home/server671027/ftp/wp-content/themes/thun/single.php on line 15
Warning: file_get_contents(https://rozathun.pl/wp-content/themes/thun/images/calendar.svg): Failed to open stream: operation failed in /home/server671027/ftp/wp-content/themes/thun/single.php on line 15
01-04-2017
Podsumowanie prac Komisji śledczej ds.emisji spalin. Po aferze Volkswagena UE musi pomóc w odbudowaniu zaufania do sektora motoryzacyjnego
Rynek motoryzacyjny w Europie potrzebuje większego nadzoru
„Nie możemy pozwolić, aby w przyszłości doszło do podobnego skandalu, musimy chronić naszych konsumentów, dlatego potrzebujemy solidnych ram w zakresie pomiarów emisji w sektorze motoryzacyjnym, wspólnych działań zarówno na poziomie unijnym jak i międzynarodowym z myślą nie tylko o sektorze motoryzacyjnym, ale także o czystości powietrza, którym oddychamy ” – stwierdził Prof. Dariusz Rosati, komentując zwieńczenie prac komisji śledczej PE ds. pomiarów emisji w sektorze motoryzacyjnym, tzw. sprawy Volkswagena (EMIS).
Po roku pracy, w tym wielu przesłuchaniach, komisja śledcza wydała zalecenia dla państw członkowskich oraz Komisji Europejskiej. We wtorek dokument przyjął Parlament Europejski.
„Apelujemy między innymi o wprowadzenie systemu kar za zachowania naruszające unijne normy emisji sektora motoryzacyjnego, które przyczyniłyby się do finansowania programów poprawiających jakość powietrza, szczególnie w miastach” – powiedział Profesor Rosati, uczestniczący w pracach komisji EMIS. „Jest to szczególnie ważne teraz, w czasach kiedy ostatni kryzys smogowy w Polsce dał się odczuć setkom mieszkańców” – dodał europoseł.
Rekomendacje nie są dokumentem legislacyjnym, ale afera Volkswagena i prace badawcze komisji śledczej przyczyniły się do przyjęcia rozporządzenia w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych, które zostało również przegłosowane we wtorek.
„Rynek motoryzacyjny w Europie potrzebuje mocniejszego nadzoru. Ten nowy nadzór to więcej kompetencji dla Komisji Europejskiej i dla ponadnarodowego zarządzania rynkiem motoryzacyjnym. Dzięki temu, mam nadzieję, uda się odbudować zaufanie konsumentów do sektora motoryzacyjnego, które w ostatnich latach zostało mocno nadwerężone” – podkreśliła posłanka Róża Thun, która nadzorowała prace nad rozporządzeniem w komisji rynku wewnętrznego i ochrony konsumentów (IMCO).
„Oprócz tego ważne, żeby rynek motoryzacyjny wspierał innowacje. Musimy zadbać o to, by Europa była w tym liderem. Ale przy tym nie możemy zapominać o konsumentach, którzy chcą korzystać z rewolucji, która dokonuje się w telematyce. Musimy zadbać aby mieli prawo wyboru czy chcą korzystać z warsztatów producenckich czy innych, mniejszych, nieautoryzowanych przez sprzedawców. Bardzo się cieszę, że udało nam się wprowadzić do rozporządzenia zapisy zabezpieczające pod tym względem interesy konsumentów, ale także miejsca pracy w małych i średnich przedsiębiorstwach” – podkreśliła europosłanka.
Więcej informacji: https://www.eppgroup.eu/pl/press-release/Wi%C4%99kszy-nadz%C3%B3r-nad-rynkiem-motoryzacyjnym-w-Europie