Róża Thun

Europosłanka

Platforma Obywatelska

Róża od konkretów

14 kwietnia Róża Thun przedstawiła hasło wyborcze
W Krakowie, 14 kwietnia, Róża Thun - liderka listy Platformy Obywatleskiej z okręgu małopolsko-świetokrzyskiego przedstawiła swoje hasło wyborcze.

„Róża od konkretów” to nie pusta obietnica, ale po pierwsze podsumowanie jej dotychczasowej pracy w europarlamencie. Po drugie zobowiązanie do budowy silnej pozycji Polski i bezpiecznej UE przez następne 5 lat.

Czytaj dalej

Trzykrotna laureatka nagrody Europosłanki Roku Róża Thun, kandydatka do Parlamentu Europejskiego odsłoniła swoje hasło wyborcze. Zapowiedziała także, że będzie chciała nadal pracować w Komisji PE zajmującej się sprawami jednolitego rynku i konsumentów.

„Róża od konkretów” to nie pusta obietnica, ale po pierwsze podsumowanie jej dotychczasowej pracy w europarlamencie. Po drugie zobowiązanie do budowy silnej pozycji Polski i bezpiecznej UE przez następne 5 lat.

Rozwój jednolitego rynku to właśnie budowa bezpiecznej przestrzeni, w której Polacy mogą rozwijać swoje przedsiębiorstwa, uczyć się, korzystać z dobrodziejstw internetu. To Lepsza Europa dla obywateli, konsumentów, przedsiębiorców, studentów i tych szukających pracy - zaznaczyła liderka listy PO w Małopolsce i Świętokrzyskim. Unia Europejska jest bardzo konkretnym rozwiązaniem dla bardzo konkretnych ludzi. Ja zajmuje się konkretami, z których mogę się rozliczać, czarno na białym, które wpływają na życie przedsiębiorców i konsumentów. I takimi sprawami chciałabym zajmować się w przyszłej kadencji, konkretnymi, stąd to hasło – podkreśliła Europosłanka Róża Thun.

W odpowiedzi na pytanie czym chce się zająć w przyszłej kadencji zaznaczyła, że jest wiele rzeczy do domknięcia: ujednolicenie prawa handlowego, budowa jednolitego rynku energii w UE, likwidacja roamingu do końca 2015 roku, wdrożenie usługi e-call.

 

 

Róża Thun zapowiedziała, że szczegóły programowe dla przedsiębiorców i obywateli przedstawi w trakcie kampanii wyborczej na osobnych wydarzeniach. Posłanka przypomniała główne cele osiągnięte podczas pierwszej kadencji: obniżenie roamingu, uznawanie kwalifikacji zawodowych, ponadto 40% wzrost środków na program Erasmus Plus, stworzenie platformy do rozstrzygania sporów konsumenckich online i ochrona praw konsumentów, wsparcie dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Róża Thun przedstawiła także swój baner wyborczy mający 35 metrów! „Jeśli ma się takie nazwisko, trzeba szukać ekstra pomysłów na kampanię wyborczą” - żartowała europosłanka.