Warning: file_get_contents(): SSL operation failed with code 1. OpenSSL Error messages: error:1416F086:SSL routines:tls_process_server_certificate:certificate verify failed in /home/server671027/ftp/wp-content/themes/thun/single.php on line 15
Warning: file_get_contents(): Failed to enable crypto in /home/server671027/ftp/wp-content/themes/thun/single.php on line 15
Warning: file_get_contents(https://rozathun.pl/wp-content/themes/thun/images/calendar.svg): Failed to open stream: operation failed in /home/server671027/ftp/wp-content/themes/thun/single.php on line 15
24-07-2019
Unijne badania, których inicjatorką jest Europosłanka Róża Thun, przyniosły niepokojące rezultaty.
Kraków/ Bruksela 24 lipca 2019 r.
Unijne badania, których inicjatorką jest Europosłanka Róża Thun, przyniosły niepokojące rezultaty. 9% porównywalnych produktów różniło się składem, chociaż ich opakowania były identyczne. Natomiast kolejne 22% produktów o różnym składzie miało podobne opakowania.
Link do wyników badań:
Łącznie przebadano 1380 próbek, 128 różnych produktów żywnościowych pochodzących z 19 krajów członkowskich UE.
„Problem podwójnej jakości produktów jest palący, spotyka całe rzesze konsumentów. Dotyczy niemal 1/3 produktów! Niestety pod koniec ubiegłej kadencji PE, m.in. głosami europosłów PiS i przy wsparciu rządu polskiego, przyjęto złe prawo, które nie rozwiązuje problemu, a jedynie stwarza pozory. Walka się jeszcze nie skończyła, konsumenci nie mogą być dyskryminowani w Unii w żaden sposób” – stwierdziła Róża Thun
Faktycznie to nie koniec wysiłków, aby zbadać dokładnie skalę problemu. Dziś Komisja Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów Parlamentu Europejskiego (IMCO) przegłosowała decyzję o kontynuacji badań.
Aby zintensyfikować wysiłki na rzecz walki z podwójną jakością produktów, Komisja Europejska rozpisała konkurs dla organizacji konsumenckich.
„Wzmacniamy organizacje, które zajmują się prawami konsumentów w krajach członkowskich. To one mają wiedzę, zasoby i doświadczenie wyniesione z wieloletniego monitorowania lokalnych rynków, zachowań konsumenckich i specyfiki danego obszaru” – zaznacza Europosłanka.
Więcej informacji o konkursie: