Warning: file_get_contents(): SSL operation failed with code 1. OpenSSL Error messages: error:1416F086:SSL routines:tls_process_server_certificate:certificate verify failed in /home/server671027/ftp/wp-content/themes/thun/single.php on line 15
Warning: file_get_contents(): Failed to enable crypto in /home/server671027/ftp/wp-content/themes/thun/single.php on line 15
Warning: file_get_contents(https://rozathun.pl/wp-content/themes/thun/images/calendar.svg): Failed to open stream: operation failed in /home/server671027/ftp/wp-content/themes/thun/single.php on line 15
09-04-2019
Parlament Europejski zatwierdził dziś nowe zasady homologacji pojazdów
Kraków/ Strasburg 16.04.19 r.
Celem nowych zapisów jest zwiększenie bezpieczeństwa pojazdów i redukcja wypadków.
“Możemy skorzystać z możliwości oferowanych przez nowe technologie i wyposażyć nowe samochody w urządzenia, które będą redukować liczbę ofiar wypadków drogowych. Skupiamy się przede wszystkim na pieszych i rowerzystach, czyli na najsłabiej chronionych użytkownikach dróg. To prawo w najbardziej bezpośredni sposób dotyczy życia i śmierci” – mówi Róża Thun, która negocjowała porozumienie w imieniu Parlamentu Europejskiego.
Dokument przewiduje wprowadzenie w nowych modelach samochodów niemal 30 nowych systemów bezpieczeństwa, które zdecydowanie zwiększą bezpieczeństwo na drogach UE i zmniejszą liczbę ofiar wypadków. Od maja 2022 roku takie systemy jak Inteligentny Asystent Prędkości, Automatyczne Hamowanie Awaryjne, wykrywanie pieszych i rowerzystów czy instalacje umożliwiające zamontowanie alkomatu odcinającego zapłon będą podstawowym wyposażeniem wszystkich nowych modeli samochodów. Modele już istniejące mają być wyposażane w podobnego typu systemu od maja 2024 roku.
Nie oznacza to jednak, że nowe systemy będą automatycznie ograniczały prędkość pojazdów. „Inteligentny Asystent Prędkości będzie informował kierowcę o przekroczeniu prędkości. Nie wprowadzamy żadnych ograniczników prędkości, a jedynie inteligentny system ostrzegania, którego celem będzie zwrócenie uwagi kierowcy na obowiązujące na trasie ograniczenia prędkości. Pozwoli to nie tylko na zwiększenie bezpieczeństwa ale także na unikniecie mandatu za przekroczenie prędkości” – podkreśliła Róża Thun.
W dalszej przyszłości autobusy i ciężarówki zostaną przebudowane tak aby zwiększyć widoczność pieszych i rowerzystów z kabiny kierowcy.
„Grupa EPL od zawsze opowiadała się za wsparciem nowoczesnych technologii. Przyjęte dziś nowe zasady są zdecydowanym krokiem w kierunku nowoczesności, bo otwierają drogę do produkcji w pełni zautomatyzowanych samochodów” – powiedziała Róża Thun. „Około 95% wszystkich wypadków jest spowodowanych błędem człowieka. Przyjęte dziś zasady mogą to ograniczyć i przyczynić się do spadku liczby ofiar wypadków poprzez zastosowanie nowoczesnych technologii” – dodała.