Analiza Strategii #DigitalSingleMarket zaproponowanej przez Komisję Europejską

Trzecie Spotkanie Grupy Roboczej IMCO ds. Jednolitego Rynku Cyfrowego odbyło się 26 maja w Parlamencie Europejskim.
Było poświęcone głębokiej analizie i dyskusji nad strategią Jednoliego Rynku Cyfrowego, przedstawioną 6 maja przez Komisję Europejską. Przypomnijmy, że głównymi filarami strategii są:
1. lepszy dostęp do dóbr i usług cyfrowych w całej Europie;
2. stworzenie odpowiednich warunków i jednolitych zasad prowadzenia działalności dla sieci cyfrowych i usług innowacyjnych, aby mogły się lepiej rozwijać;
3, zmaksymalizowanie potencjału wzrostu gospodarki związanego z gospodarką cyfrową
Członkowie Parlamentu Europejskiego, przedstawiciele Komisji oraz członkowie stałych przedstawicielstw Unii Europejskiej omówili główne propozycje, zawarte w Komunikacie Komisji Europejskiej.
Podjęli również skuteczną próbę zidentyfikowania głównych wyzwań i priorytetów oraz kierunku, w którym powinien podążyć Jednolity Rynek Cyfrowy.
Róża Thun – przewodnicząca Grupy Roboczej: – Będziemy razem pracować nad Strategią Jednolitego Rynku Cyfrowego, którą przedstawiła Komisja Europejska. Chcemy także w większym stopniu rozmawiać o niej z Radą. Cieszę się, że różne komisje starają się w tym zakresie działać wspólnie. Z Komunikatu Komisji odczytuję apel, abyśmy umieścili Europę w centrum naszej uwagi.
Strategia Jednolitego Rynku Cyfrowego zawiera silne przesłanie polityczne,wzywa do pogłębienia integracji i likwidowania barier.
Claire Bury: – More than 60% of companies not operating yet online consider parcel delivery as burdensome, further consultations launched. Internal market strategy will be dealing with sharing economy.